Podsumowanie I okresu nauki

     Mamy za sobą I okres nauki. Przez ten okres nasza świetlica była miejscem zabawy: Teatrzyk Kamishibai, Spotkanie z jeżykiem Grzesiem, gry planszowe, wspólne wykonywanie prac plastycznych, zabawy na świeżym powietrzu, a także miejscem nauki: odrabialiśmy prace domowe, rozmawialiśmy o przyrodzie, uczuciach i dobrym zachowaniu, czytaliśmy także książki oraz ogłosiliśmy konkurs. Wraz ze zmieniającymi się kartkami kalendarza, zmieniał się również wystrój naszej sali.

     Zapraszamy do obejrzenia galerii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Klocki konstrukcyjne

     Po lekcjach świetlica szkolna tętni życiem. Uczniowie uczestniczą w różnych grach i zabawach, ale ostatnio najczęściej konstruują pojazdy i przedmioty z klocków. Manipulacja taka pozwala im dobrze się bawić. Natomiast sięgając do badań nad rolą zabawy klockami konstrukcyjnymi na rozwój dzieci należy zauważyć, że nasi mali architekci tworząc swoje konstrukcje wykonują szereg ruchów rąk – przenosząc klocki, dostawiając je, łącząc elementy ze sobą, itp.


      Aby wykonać bardzo prostą budowlę najpierw trzeba wyobrazić sobie jak powinny być zestawione klocki aby osiągnąć zamierzony efekt. Wynikiem takich zabaw będzie zatem rozwój wyobraźni technicznej-kinestetycznej, doskonalą funkcje spostrzeżeniowo-ruchowe, pobudzają wyobraźnię, uczą obserwacji, wyzwalają pomysłowość i wspomagają ćwiczenia koncentracji uwagi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elżbieta Młyńska

 

Cekinowa rybka


      Na zajęciach świetlicowych nasi uczniowie nigdy się nie nudzą. Możecie się o tym przekonać oglądając zdjęcia prezentujące wykonywanie cekinowej rybki z zużytej płytki CD.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


W oczekiwaniu na cieplejsze dni

     Tegoroczna wiosna opóźniona i kapryśna była jeszcze bardziej oczekiwana przez naszych uczniów. Dzieci uczęszczające na świetlicę wykonywały jakby na przekór zmiennej aurze prace z pięknymi wiosennymi kwiatami.

 

 


     Ale pogoda nadal się nie poprawiała wiec przed Świętami Wielkanocnymi wykonaliśmy kolorowe witraże, które odbijając każdy promień światła napełniały salę barwami tęczy. Oczekując w zniecierpliwieniu na cieplejsze dni wylepiliśmy następnie sylwetki ptaków, których powroty zwiastują nadejście wiosny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Teatrzyk Kamishibai

     Kamishibai słowo wywodzi się z japońskich słów kami (papier) i shibai (teatr, sztuka), oznacza teatr obrazkowy lub teatr ilustracji. Jest to technika opowiadania lub czytania wykorzystująca kartonowe plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą lub kartonową skrzynkę.

 



      Naszym uczniom „magiczna skrzynka” bardzo się spodobała więc jedno z zimowych popołudni na świetlicy dzieci spędziły wykonując ilustracje do takiego teatrzyku. Inwencja rysujących skupiła się na baśni wigilijnej autorstwa C. B. de Gasztolda „Mały opiekun zapomnianych zwierząt”. Każda kartonowa plansza opowiada historię, każda ilustracja odpowiada kolejnemu fragmentowi opowiadania. Zapraszamy do oglądania!

 

 

 

 

 

 


Wspomnienia z ferii zimowych

     Po powrocie z ferii zimowych uczniowie wymalowali na papierze swoje wspomnienia. Piękne bałwany, padający śnieg, podwórka pełne śniegu... to tylko niektóre z obrazów jakie dzieci przywoływały po powrocie do szkoły. Wszystkie prace wykonano palcami co pozwala dzieciom rozluźnić mięśnie i zapomnieć na chwilę o konieczności dbania o czystość. Dzieci pracujące tą techniką rozwijają w sobie pozytywne cechy takie jak: wiara we własne siły i możliwości, śmiałość i odwagę w pokonywaniu trudności czy koncentrację uwagi. A ponadto dzieciaki w czasie takiego malowania po prostu dobrze się bawią....

 

 

 

 

 

 


Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia

     Mimo, że pogoda nie zapowiadała nadejścia Świąt Bożego Narodzenia to uczniowie na świetlicy przygotowywali się na ich nadejście. Zrobiliśmy swoją własną choinkę i pudełka na słodkości pod nią. Każdy uczeń miał inny pomysł na ustrojenie drzewka więc powstało wiele projektów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Nie zapomnieliśmy również o zwyczaju wysyłania kartek z życzeniami i śpiewaniu kolęd. Wyczarowaliśmy nawet własny śnieg, wszystko aby poczuć, że:

Jest taki czas, co łzy w śmiech zmienia,

Jest taka moc, co smutek w śmiech zmienia,

Jest taka siła, co spełnia marzenia,

To właśnie magia Świąt Bożego Narodzenia…

 

Jesień

     Na świetlicę też przyszła piękna złota polska jesień. Miała rude włosy jak suche liście na jej sukni, korale z jarzębiny i suknię utkaną z plonów. Dzieciom tak bardzo spodobały się kolorowe liście, że puszczając wodzę wyobraźni stworzyły z nich z zwierzęta.

 

 

 

 

 

     Warzywa i owoce zbierane w sadach oraz ogrodach też stały się podstawą do prac plastycznych. Kreatywność uczniów nie zna granic czego najlepszym przykładem są ilustracje zainspirowane opowiadaniami i legendami czytanymi w czasie jesiennych zajęć świetlicowych.

 

 

 

 

 

 


Pożegnanie wakacji

     Wrzesień to czas powrotu do szkoły ale i czas wspomnień z wakacji. Z głowami pełnymi wakacyjnych przeżyć przyszli również nasi uczniowie. Opowieściom nie było końca: nowo poznani ludzie, nowe krajobrazy, a czasem tylko marzenia o podróżach do dalekich krajów i niezwykłych przygodach.

 



     Wszystko to przelali na papier, witając nowy rok szkolny odciskiem dłoni na zajęciach świetlicowych. Zgadzając się jednocześnie na zasady i reguły tutaj panujące.

 

BIP

Wolontariusze

Gościmy

Odwiedza nas 6 gości oraz 0 użytkowników.