Nadmorskie marzenia
projekt współfinansowany prze Fundację PZU

Pod koniec września uczniowie z klas specjalnych z Zespołu Szkół w Waganowicach zrealizowali wielkie marzenie i odbyli niezapomnianą wycieczkę nad Morze Bałtyckie. To co wydawało się niemożliwe stało się rzeczywistością. Realizacja tego marzenia była możliwa dzięki dużemu dofinansowaniu, jakie otrzymaliśmy od Fundacji PZU oraz Urzędu Gminy w Słomnikach.

W dniach od 25 do 29 września wybraliśmy się do Gdańska. W niedzielny wieczór wszyscy spakowani i przejęci czekaliśmy na nasz autokar. Po czułych pożegnaniach z rodzicami wyruszyliśmy w długą drogę na drugi koniec Polski. Mimo deszczowej aury podczas podróży nadmorskie miejscowości przyjęły nas pięknym słońcem. Po rozlokowaniu się w naszym schronisku udaliśmy się na spacer po Starówce w Gdańsku. Po raz pierwszy na własne oczy wielu uczniów zobaczyło wówczas duże statki cumujące na Motławie. Dzięki naszej przewodniczce uczniowie poznali legendy gdańskie, zabytki, które są wizytówkami Gdańska takie jak: Żuraw, Dwór Artusa, Fontanna Neptuna, Fontanna Czterech Kwartałów, Bazylika Mariacka. W pierwszym dniu udaliśmy się na ekscytującą podróż na Westerplatte statkiem pirackim Czarna Perła. Tam odbyliśmy spacer, podczas którego Pani Przewodnik w przystępny sposób przedstawiła najważniejsze fakty z historii tego miejsca. Tam odbyło się nasz pierwsze spotkanie z morzem - co wywołało ogromny zachwyt u naszych uczniów.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wyprawy do Gdańskiej Oliwy, gdzie w Katedrze Oliwskiej wysłuchaliśmy przepięknego koncertu na najsłynniejszych w Polsce organach. Zapaliliśmy symboliczny znicz na grobie księdza Jana Kaczkowskiego. Udaliśmy się również do Opery Leśnej w Sopocie, gdzie na scenie zaśpiewaliśmy przy dźwiękach gitary nasze ulubione piosenki. Każdy mógł wystąpić, zaśpiewać i zatańczyć. Popołudniowym punktem zwiedzania było sopockie molo i plaża w Sopocie, gdzie wszyscy z zapałem zbieraliśmy muszelki i rozkoszowaliśmy się szumiącym morzem. Nie zabrakło takich przyjemności jak lody i gofry - bo, co to za odpoczynek nad morzem bez takich atrakcji.

Trzeci dzień był dniem wyjazdowym. Pojechaliśmy na Półwysep Helski - odnaleźć początek Polski, pospacerować piękną plażą, zobaczyć z bliska latarnię morską, obserwować foki podczas karmienia, samodzielnie zamówić obiad w restauracji, wybrać i zakupić pamiątki. Zwiedzanie Gdyni zostawiliśmy na ostatni dzień naszej podróży. W Gdyni z bliska zobaczyliśmy ogromne statki zacumowane w porcie, jeden zwiedziliśmy od środka. Był to Dar Pomorza - ogromny żaglowiec. Przewodniczka przybliżyła nam, jak wygląda życie na morzu, codzienne życie marynarzy i rybaków. Ostatnią, ale zachwycającą atrakcją był wyjazd kolejką gondolową na Kamienną Górę, z której rozciągała się przepiękna panorama na port i morze.

Wyjazd ten był ogromnym przeżyciem dla naszych uczniów, ale również dla ich rodziców. I jedni i drudzy musieli pokonać wiele lęków i barier, tak mentalnych, jak i fizycznych, aby podołać takiemu wyzwaniu. Dla wielu uczniów, była to pierwsza tak daleka podróż i pierwsze rozstanie z rodzicami na tak długo. Mogli się tam sprawdzić w nowych warunkach i sytuacjach. Bardzo się ze sobą zintegrowali, pomagali sobie wzajemnie, nabrali większej wiary w własne możliwości. Oprócz tego, że dopisała nam piękna pogoda i zdrowie, również dopisały nam świetne humory- uśmiech nie schodził z twarzy naszych uczniów. Wyjazd zaliczamy do bardzo udanych i już myślimy o kolejnych.

Organizatorzy

BIP

Wolontariusze

Gościmy

Odwiedza nas 15 gości oraz 0 użytkowników.