W naszej szkole realizowany był Program Profilaktyki Zintegrowanej „CUDER”, który obejmuje kompleksowe działania skierowane do trzech kluczowych grup: uczniów, nauczycieli oraz rodziców. Spotkania z zespołem profilaktyków z fundacji ARCHEZJA, pozwalają na stworzenie spójnego środowiska wychowawczego wspierającego rozwój młodego człowieka.

     Głównym celem programu jest wzmacnianie czynników chroniących uczniów przed różnorodnymi zagrożeniami, ze szczególnym uwzględnieniem opóźnienia inicjacji alkoholowej. Program pełni również rolę wprowadzenia do gry profilaktycznej „CUDER”, podczas której uczniowie poznają i zgłębiają pięć kluczowych sfer życia: ciało, umysł, duch, emocje i relacje.

     Poprzez angażujące formy pracy, uczniowie uczą się rozpoznawać tzw. pułapki – czyli zagrożenia rozwojowe – oraz rozwijać refleksyjność i wrażliwość na sens życia. Refleksyjność ta stanowi istotny czynnik chroniący, wpływający na podejmowanie odpowiedzialnych decyzji i unikanie ryzykownych zachowań.

     Program „CUDER” oparty jest na modelu profilaktyki zintegrowanej dr Szymona Grzelaka i kładzie szczególny nacisk na wartości takie jak prawda, miłość i wolność. W ramach programu stosowane są strategie wspierające harmonijny rozwój ucznia, redukcję napięć emocjonalnych oraz wzmacnianie poczucia radości i sensu.

     Realizacja programu stanowi istotny element szkolnej profilaktyki i wpisuje się w działania na rzecz zdrowia psychicznego, rozwoju osobistego oraz budowania pozytywnych relacji rówieśniczych i rodzinnych.